1
HOODRIDE-BG :: Форуми :: Projects :: Light Mode
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Mountain E36 (Torque to spec)
Отиди на страница  1 2 3 4 »
Редактори:Chris, DorkstaR, Tony, Dwarf, maniaka, BukTop, Tomekk, wicked, tokercho
Автор Отговор
sajko
сряда 01 март 2017 - 18:30:42
Регистриран потребител #8755
съобщения: 28
Историята започна преди около година, когато след дълги отлагания най-накрая успях да си харесам купе, което има потенциалът да се държи балансирано по завоите и да не е нещо прекалено много над финансовите ми възможности. Благодарение на не толкова леки подстрекания от страна на небезизвестния господин Чаков и Димо (dimochito) се спрях на платформата BMW E36. След като бързо установих, че седанът ми идва тесничък се взе и решението жертвата да бъде купе.

В началото бях решил да търся оригинално 328 или 325. Бързо обаче видях, че такова е изключителна рядкост да бъде в добра състояние и за това реших да се ориентирам към 320ка, пък след време да swap-я. Търсих, търсих, точно намерих перфектната (поне на снимки и обява) и я купиха 40 минути преди да ида на оглед. Рев, сълзи, сополи, вайкания, казах си, че следващия път като звъня ще искам никой друг да не я гледа преди мен.

Няколко дена по-късно на път към София, за поредна сутрин скролвайки cars и mobile, се натъкнах на едно бяло купе от с.Труд близо до родния ми Пловдив. Пуля се, гледам, пращам на доверени хора да видят какво съм харесал. Проверих от кога е в България, сменяла ли е регистрации и.т.н. и след като стана човечно време за телефонен разговор си уговорих среща с младежа.

Отидохме с г-н Чаков на място, огледахме я, спазарихме я (той се пазари, аз не обичам тази дейност и не мога да я практикувам ). Няколко дена по-късно се озовах с това пред гаража:



Италианско 318is 98г. карано една година в България, а в Италия му е било подавано от девойка. Интересното е, че е излезнало от завода с M-ковите огледала и лайсни, но без нищо друго М (да се чете йем ) по интериор и екстериор. Постно от към екстри, но имаше всичко, което ми трябваше на първо време: перфектно купе и мотор в добро състояние.

Още в началото бях решил, че въпреки основната цел на колата да бе пъргаво и неутрално поведение по планинските пътища, то тя няма винаги да е там и малка доза комфорт ще е добро допълнение. Така се стигна до монтирането на подлакътник.




След доста четене за евтини окачвания, TA Technix със сини пружини събра най-много положителни точки. Бързо бързо се поръча то, заедно с camber plate-ове.




Тъй като при монтажа на camber plate-ове на тези модели на BMW идва неприятната екстра, наречена скъсано бомбе, реших да се подсигуря с чифт подсилващи планки, които стоят между camber plate-а и бомбето.





Наложи се изработката на конус, който да опира от едната страна в иглен лагер, а от другата в camber plate-a, стоейки между coilover-a и plate-a. Това доведе до много по малко триене и по-лесно завиване. Идеята и реализацията бе извършена от Тошо, който май го няма във форума. За съжаление нямам снимки, но бих показал чертежи ако има интерес.

Димо пък даде идея camber plate-овете да се завърят на 120 градуса и да се разменят, за да може освен camber да вкарат и caster. Ето го и крайния резултат:




Предните койлове почти до най-горно положение, а отзад гайките са повече от половината вдигнати:




Скоро след това махнах и ксеноните, които бяха сложени от предния собственик и минах на Night Braker крушки. Ксеноните, заедно с крушките, баластите и.т.н. ги подарявам, ако някой ги иска.




След това с Димо решихме да се правим на тапицери на тавани. Повече снимки за това ни забавление в следващия пост.

[ Редактирано четвъртък 06 юли 2017 - 21:56:54 ]
Най-отгоре
compact_
сряда 01 март 2017 - 23:06:49
Регистриран потребител #617
съобщения: 153
Очертава се интересно проектче. Аз я виждам без йем пакет и подобни глезотий, ниска, с широка джанта, даже и броните и праговете бих оставил черни. И някоя раздувка за вкус
Следя.


Страницата ми - -линк-
Най-отгоре
sajko
четвъртък 02 март 2017 - 09:44:13
Регистриран потребител #8755
съобщения: 28
И на мен в главата ми е нещо подобно от към визия. Купих преди няколко месеца едни кръстосани прагове (М прагове) обаче май няма ги бъде.

P.S. Следя твоя компотец от поне година и много се кефя както на него, така и на купето, което беше 2.8 по спомен.

И така историята продължава. Редовният проблем след чистене на таван на 36ца е незакъснялото му провисване. Това се беше случило при предния собственик, както при мен, така и при Димо, та решихме да си правим черни тавани. Минах да накупя плат, лепило, валяк и се започна.

Ролката с плат:




Таванът без плат, но с останала меката част от тапицерията. Малките следи под форма Г са от телбоди, с които е бил хванат след провисването му.




След доста внимателно шкурене и много задръстени шкурки




се стигна до тук:




Оразмеряване на плата:




И нека лепенето започне:












Същата процедура я направихме за двата тавана. При Димо изкара 2 месеца и я повторихме с 3M лепило, което обаче отново не държи (нещо по нашата техника на лепене куца). При мен държи сравнително добре вече 9 месеца.

Скоро след това реших, че е време да сменя зимните гуми, с които я бях взел (ДОТ 05 и 07 ). Спрях се на 225/45/17 Nankang NobleSport NS-20 и джанти Racing Dynamics RGQ 8J ET38. За отпред се добавиха и 6мм фланци с по-дълги болтове. Колата се свали с 1-2см отзад и 1-1.5см отпред:




Така мина известно време без модификации, докато не дойде момента да clutch kick-на на мокър обратен завой със стабилен наклон надолу. Още ми иде да си обърша един шамар като се сетя за този момент и последствията му , а именно:






Оправянето и още мунинг у следващия пост

[ Редактирано петък 03 март 2017 - 09:48:55 ]
Най-отгоре
sajko
четвъртък 02 март 2017 - 10:06:22
Регистриран потребител #8755
съобщения: 28
След това подпиране на мантинела реших да направя всичко както трябва и частите, които ще се сменят да се сменят с по-добри такива. Накупих си панели, а именно: маска, бъбреци, капак и калник. Фаровете ги смених с Bosch с лупи от англичанка и вместо да ги въртя на различни дупки отзад, за да режат светлината като за нашето си движение, реших да ги преправя по-генерално. Пластинката, която реже светлината бе разнитена, преправена и хваната с болтове.




Прекарах доста време в търсене на бели мигачи за купе/кабрио, но така и не успях да намеря в добро състояние за това реших да си взема Depo опушени (нямаха обикновени бели). За съжаление единият не пасваше добре, попреправих го, но се е счупил при нагласянето на панелите при теникиджията. Ето я и след неговата намеса:








Вальо от Белащица я направи перфектна. Седмица след това вече беше за боя, а седмица по-късно вече беше и готова:






Старата турска бурия, с която дойде изгни и се скъса и беше време са нещо емблематично. С любезното спонсорство на Георги Чаков и една стенс легенда:




[ Редактирано петък 03 март 2017 - 09:24:09 ]
Най-отгоре
Chris
четвъртък 02 март 2017 - 12:23:39
Регистриран потребител #1
съобщения: 3991
А добре дошъл От кога я чакам тази тема Колата е слънце!

Най-отгоре
compact_
четвъртък 02 март 2017 - 23:28:41
Регистриран потребител #617
съобщения: 153
Чак сега загрях кой си Много радва кхопето, една равна лайсна би стояла доста брутално за снимки или мероприятия.
keep it up



Страницата ми - -линк-
Най-отгоре
sajko
петък 03 март 2017 - 09:48:05
Регистриран потребител #8755
съобщения: 28
Лайсната стои много изчистено и много ме кефи. Другото подобно нещо, което много ми харесва е квадратен номер отстрани на М броня. Като е с оригинална централна лайсна си пише BMW вътре и стои готяно(да се игнорират еМжал айсите). Респективно при нас номерът е от другата страна.

След като вече отново бе изправена и в движение бях решил да не и задавам много много. То хубаво ама скоро след това падна и първият сняг. Силно неподготвен за него се озовах с чисто нови летни(17ки) и доста стари зимни гуми(15ки). След малко умуване реших да сложа по-читавия чифт 15ки отзад, а отпред да съм с летни. Газ към любимата на пловдивчани хижа Здравец. Направихме един безавариен тигел, имаше още гориво, та решихме да се пуснем за втори. Поспряхме на един от завоите за няколко прихързулквания:


За съжаление летните гуми отпред и липсата ми на умения си казаха думата като реших да гоня Димо надолу (който беше с 4 чисто нови зимни гуми ). Агресията падна върху нищо неподозиращо крайпътно дръвче:






За голямо щастие се движих достатъчно бавно, че то да не стигне до прозореца. След като Гошко ме издърпа (най-мъдрото нещо от вечерта бе, че взех въже ), започнах да си търся нови части. Греда на радиатор от комби, капак от кабрио и ZKW фар с лупа оправиха положението. Не успях да намеря правилните щипки, които държат бронята за гредата и за това използвах достатъчен брой свински опашки

Съответно вече се забелязва лека разлика между двата фара като се загледаш от близо, а за капакът бе решено, че няма да се боядисва до края на зимата. Ако оцелее до пролетта тогава ще се мисли.



Скоро след това си купих 4 нови зимни гуми AVON WT7 SNOW 195/55/15 и беше време да се пробват на същото място. Бързо установих, че зимната гума е шефче на сняг, особено като е нова.


В следващия пост очаквайте борба с избор и слагане на седалки.
Най-отгоре
sajko
понеделник 06 март 2017 - 00:03:09
Регистриран потребител #8755
съобщения: 28
Преди няколко седмици изпаднаха седалки от Хонда CRX на добра цена. Имат нужда от претапициране, но пък са добра основа за надграждане. Малко кофти снимков материал, за чието качество се извинявам:



Имах разни идеи за адаптерни шини/винкели като след няколко опита се спрях на идеята да използвам BMW шини, върху които да се захванат 2 винкела - предният по-висок от задния, за да успея да вкарам наклон на седалката. Лошото е, че шините на е36 седалките не са направени да се махат самостоятелно. Хубавото е, че бургия 12ка върши добра работа за масово унищожение на пластмаса.







След това изрязах и винкели, направих дупки и махнах излишните части от Хонда шините. Всичко това взе малка жертва.





Всичко вървеше добре докато не си нагласих седалката и не видях, че най-изправената степен на облегалката идва прекалено легнала и трябва да карам в позиция "батка". Махнах капака на механизма и установих, че филмът за нарязване на зъби или каквото и да е друго преправяне на механизмът е доста трудоемко и времеотнемащо. Оставих въпросът със седалките на stand by за момента докато оправя няколко други неща.

От много задаване и стенсене crossbrace-а отпред беше огънат и когато скоростната кутия бе под напрежение си ставаха опасно близки, което път предизвикваше отвратителен звук и търкане. Така и така трябва да се смени, направо поръчах чисто нов X-brace, който трябва да дойде края на другата седмица евентуално.

Напоследък TA Technix-a започна да ми идва мекичък и заглеждам MaxSpeedingRods койлове. Освен това разглеждам и Recaro sr3/sr4/sr5. Първите 2 са от Integra Type R до колкото ми е известно и са доста добре държащи седалки. Другото, за което си мисля е Sparco Grid II bucket.
Най-отгоре
sajko
сряда 08 март 2017 - 20:40:42
Регистриран потребител #8755
съобщения: 28
Седалките от Хонда са продадени. Мисля, че почти успях да се спра на модел, а именно Cobra Daytona.

Днес дойде нов преден десен подкалник. Зимните забавления бяха повлияли пагубно на предния.






Към края на седмицата се очаква X-brace, а след него и волан. За момента обмислям нещо от сорта на Sparco R345.
Най-отгоре
jjustrustt
петък 10 март 2017 - 12:56:27
Регистриран потребител #303
съобщения: 445
Здравейте, г-н Нецов, освен покрай форума, разбрах че сме и колеги в университета, но няма да пропусна да отбележа тук кефа с който чета темата ! Кийп ъп дъ гууд уърк !

[ Редактирано петък 10 март 2017 - 13:10:37 ]

Най-отгоре
Отиди на страница  1 2 3 4 »  

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System
Онлайн
Гости: 15
Регистрирани: 0
На тази странница: 1
Регистрирани: 1809, най-новият: samarastance
Търси HOODRIDE-BG