1
HOODRIDE-BG :: Форуми :: Projects :: Old School
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Москвич 408 SKY - 1969 "Отмъщението на четирифарката"
Отиди на страница  1 2 3 4 5 6 »
Редактори:Chris, DorkstaR, Tony, Dwarf, maniaka, BukTop, Tomekk, wicked, tokercho
Автор Отговор
JunkMan
петък 24 януари 2014 - 01:39:47
Регистриран потребител #7458
съобщения: 22
Форума ми е интересен от много време, но чак сега се регистрирах. Накратко за мен казвам се Здравко Проданов (Бат-Здравко), понастоящем живея в Димитровград (май трябва да пиша за това в "Представяне"). Проекта ми датира от преди почти 4 години, и е свързан с мноооого масла до лактите, кал в косата и пожелания за майките на конструкторите в завода МЗМА/АЗЛК.

Още в 4-ти клас гледайки "С деца на море - Фотоапаратът" с чичо Манчо и неговия червен осмак реших, че това е мойта "кола". Бях решил един ден да имам истинска моя четирифарка. Поради скромната ми възраст и родителския контрол, нямаше как това да се случи още тогава. Но в очите на малкото траперче, демек аз, все по - често изплуваше образа на четирифарката. И така, обичайната история на много от нас - спестяване на пари от закуски....то си беше чисто гладуване. 2009-та година есента, аз започвам 8клас. Всяка монета и финикийски знак отиваха по направлението "МЗМА 408". Пролетта на 2010-та година имах спестен скромен капитал и се ориентирах към търсене на заветната авто-леген..да....
Тогава все още сякаш тия коли не се търсеха така както сега, след няколко години. И намирането на що-годе приличен осмич си беше предизвикателство, още повече и в рамките на 400-500лв.
Изкочи един в Пловдив - бягам от даскало, паля влака и отивам. Оказа се нередовен от към документи и въртян през таван, при което ремонтиран по български.... пълна мекица.... Освен това беше тунингован със салон от 412 и 2140...
Средата на Март 2010-та е все още. Влизам в cars.bg и засичам това:

-линк-

осмица, произведена в България, ЛОВЕЧ в завода "Балкан" а да добавя за незнаещите, българските Москвичи в самото начало са се водили "Рила 1400"
И така, града е Бургас, първи собственник 310 000км.... С баща ми пълним до горе семейния Benz W124 200D и мятаме 2 буксирни въжета в багажника. Снимки имам много от пътуването но няма да изпадам в подробности. Купето беше не много зле, но като цяло беше запазено като контейнер за смет.... Моторчето на над 310 000 без основен ремонт! Трансмисия, спирачки - трагедия... Как да е, след нотариуса и оправяне на всички документи взривихме осмицата и газ към Детройт. 200км. 8 часа ги пътувахме. Сменяха се водни помпи, доливаше се вода в охл. система от чешми и зеленясали гьолове по нивите.... Делкото замасяваше, и мергела го дърпаше по едно време... Емоции за мен, и кошмарен ден за бащата.... по тъмно с 3 светещи фара, прегрял, без много работещи светлини, крив, смачкан, изгнил на паяжина, разчекано окачване и тотално армортизиран, ветерана от Соц. Лагера кацна на паркинга до нас - аз бях най-щастливото лапе на света!
Няколко снимки от 24.03.2010
-линк-
-линк-
-линк-
-линк-

И такаа, осмицата изяде 2 кутии кит и един кашон Cosmos, ревизирах си мотора, докарах сходимост на колелата, поизпънах го, едно друго... Имаше вече малко по представителен вид изруда и минахме КАТ-Хасково. Дадоха ми якия Х-3699-ВН номер, който ест. вързах с тел, щото падна с половината броня още в КАТ и газ към вкъщи. След като баща ми се зарече че повече няма да се качи Москвич през живота си (мисля, че му беше и първото качване, на моя москвич).аз се заех с по-нататъшни преспективи за дядо мохи...
Чесно казано нямах и идея колко пари може да глътне такъв ретро туч, дори и един тъп Москвич. Вече дойде лятото горещо много е... опа.... ииии аз си бях намерил работа, гараж под наем на 60 метра от апартамента който обитавам а осмицата беше заприличала на това:

-линк-
и това:
-линк-
Водейки се от мисълта че купето задължително трябва да мине през песъкоструй (някак си вече не се виждам перфекционист...)реших да си набавя всички ламарини които се свалят, на болтове и панти, с идеята да кърпя по - малко. Преден капак и 4-ри врати от 408И 1972. Предни калници от 408И 1971. Заден капак от 408 1966. Добре обаче лятото си мина ей така а аз имах кола реално само по документи... Докато спестявах за ремонт на купето си събирах разни части по силовия агрегат, окачване, интериор.... Края на лятото 2011-ва ме хванаха лудите. За времето за което събирах пари, можеше да го изтръкам 2 пъти на ръка... така и стана.... Купих си един кашон четки и го натиснах.... за 1 месец купето беше изтъркано до ламарина, изкърпено с поп-нитове (пуст мерак) и ламарина и защитено от корозия...

Снимки:
-линк-
-линк-
-линк-
На последната снимка ей оня уруд със зеленото яке, това бях аз, до мене е най - верния ми другар. Ще се опитам да го привелка във форума, че и той има як руски проект (гадна л@да) ...

Зимата 2011/2012 си беше .... майката, както повечето помним. С усмивка си спомням как на - (минус)26.5 Януари 2012 съм препикавал ключалките на гаража и съм лежал на чакъла по пода на гаража да монтирам съединител...
Поради мерак да карам, и липса на капитал естественно мотора беше отметнат набързо. Пуснах му едни сегменти и лагери, припаснах клапани и го събрах, въпреки големия ръб на цилиндрите. На първото палене се разревах от кеф, клипа даже беше в ТОП 40 във вибокс7
Ето го и него:
-линк-


Април 2012-та имах събран Москвич. Със възли и детайли от над 30 Москвича, но напълно отговарящ на оригинала и с ужасна боя - боядисах го с валяк по ясни причини.
-линк-
-линк-
Изкочи мотор от Москвич 2138 (последните осмаци) на 30 000км. от основен ремонт.... Веднагически изхвърлих оригиналния от коша и го наритах някъде в мазето, сменихме моторите и осмака вече някак си почти достигаше автомобилите в трафика....Направих му застраховка и преглед.... Често го караха и мои приятели, понеже аз тъкмо бях навършил 17години и разбираемо нямах книжка. Но да си кажа чесно извънградско си го джитках доста... Юли го подкарахме, Декември 2012-та километража беше заспал на точно 19 700км.
Малко снимки от великото лято:
-линк-
-линк-
-линк-
-линк-
-линк-
-линк-
-линк-
-линк-

Единственно ме е оставил на пътя един единствен път, щото някой кретен не му наля масло в дифа и последния блокира при което беше много красива гледка..Да разглобяваш в 02:00 на главен път... Сложих му табло от 412, скоростите от волана ходиха на пода и после пак на волана няколко пъти... Мотора беше разглобяван n-брой пъти щото мощноста не стигаше... И зимата 2012/2013 накрая му измъкнах мотора и си го прибрах на топло у нас, на 4-тия етаж в мойта стая:

-линк-
Тук му говоря, колко много го обичам.

Как да е, пръснахме мотора, развъртях се с микрометрите и измервателната техника.
-линк-
-линк-
-линк-
-линк-
Пуснах му нови лагери и сегменти. Главата фана пътя за София в "Джуди" един познат от клуб Москвич ми я прави.. добре се получи... Събрах мотора и обратно в коша, вече напролет.
-линк-
-линк-
-линк-

Направих му предница както подобава за една бегачка, със рязани къстъм носачи, твърди пружини, преправих стабилизираща щанга от Москвич 407....

-линк-
-линк-
-линк-

От тоя период снимки много нямам тъй като апарата беше вън от играта... Но между всичките модификации си го покарвах, макар и доста слабо тъй като все нещо не ми харесваше или ми правеше мизерии... До пролет 2013 вече бях сменил 4 скоростни кутии (много слаби ги правят руснаците) А мотора ми беше омръзнал от разглобяване....
По едно време някакъв охлюв допълзя в коша:
-линк-
ГАЗ 32/100 и и на всеки 100км. по една скоростна кутия...
Ударих му една боя помежду другото:
-линк-
И беше вече време да мисля за купето, беше много зле горкото.
Няма проблеми, взимам кола-донор. Не знам колко беше уместно точно такъв донор да взимам ноооо....
-линк-
Това е той - гаражен осмак, каран само лятото на оригинална боя, с перфектно запазено всичко на 61 500км. Осмаковите мотори ги продадох и от двата. Салона на новия беше изяден брутално от мишоците, отделих метала от седалките и изритах сичко в кофата.


Между другото ето една снимка поздрав за всички RAT-МАНИАЦИ!
-линк-

Новия се оказа не чак толкова хубав, и не чак толкова с оригинална боя, поне отпред де, че беше челосван много хубаво и предницата му беше баница...А макар и по - запазен, няма да я има стойноста му за мен, толкова много спомени с тоя Москвич и да му сменя купето... Та накрая изпонарязах донора и си направих осмака... културно... в сервиза където поработвах...
За мотор му насадихме 412Д серията. Или иначе казано дефорсиран 12-так. Сложих му дискови спирачки и серво от Форд Транзит, "спортни" твърди седалки от Москвич 2140, направих си хидравлична ръчна и баш когато щях да го узаконявам от към преглед и застраховка и да започвам да си бръмча.... мотора се наака... 12-ковия мотор се оказа със стабилно проядени всички аломиниеви части включиелно и блока.... незнам тая кола с кви химий е била карана в охл. система. Та така... Осмачето стои с перфектно направено купе и гадна боя (отново, няма да съм аз ако не го олея) Направих му предно окачване v.2.0. Все още е без наличен двигател и не окачването иска пооправяне, но имам пъклен план.
Ако всичко мине по план, другия месец ще ходя да си докарам донора. 412-ка 74 набор мисля, че беше. Да му изтръгна мотора с кутията, амбицирал съм се това лято да карам, без значение че няма да е довършен. По натам трябва да довърша предницата, да направя окачване отзаде, нормална човешка скоростна кутия, мотора ще отнесе един ремонт, ще му кацне и на него охлювче, и така....
В момента е 4-та година при мен и последното вадене на мотора ми беше 16-тото на брой. При мен е навил не повече от 21-22 000км. И мисля че съм се влюбил до уши в синичката тенекийка.



Пътят към успеха е осеян с бутала и биели...
Най-отгоре
Chris
петък 24 януари 2014 - 08:12:48
Регистриран потребител #1
съобщения: 3985
Здравей и добре дошъл! Радвам се, че сподели колата си с нас!
Проектът е много интересен! Москвича изглежда много добре Поздравления за добре свършената работа!

Имам само една молба. Следващия път качвай снимките на форумния сървър

Най-отгоре
Machinezz
петък 24 януари 2014 - 10:57:41
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135
Привет,не те ли гледахме по телевизията с мохера?
Уникално возило си имаш!

Master yourself
Най-отгоре
BukTop
петък 24 януари 2014 - 13:00:06
Регистриран потребител #368
съобщения: 2003
Добре дошъл!
Супер много се изкефих, като четох историята, браво за ентусиазма и упоритостта!
Чакаме развитие
Най-отгоре
359freeride
петък 24 януари 2014 - 15:53:38
Регистриран потребител #6633
съобщения: 128
Ай лайк! добре дошъл... пстоянно повтарям на всички че истинските коли са произвеждани преди 90-та година

I've not failed... just found 10 000 ways that don't work!
Най-отгоре
jjustrustt
събота 25 януари 2014 - 10:11:29
Регистриран потребител #303
съобщения: 445
Леле, страхотна тема, все едно прочетох мечтата си само че с Съветски ветеран вместо Немски.Супер ентусиазъм, просто не знам, накефих се максимално, а и не секи има родители като твоите да му позволят да си вземе кола на 16.Мойте едвам едно колело ми позволиха да си сглобя, както и да е продължавай само така, мисля че доста хора от форума ще следят темата с интерес.

Най-отгоре
elektro
събота 25 януари 2014 - 20:23:17
Регистриран потребител #67
съобщения: 338
Добре дошъл! Интересен проект, пожелавам ти възможно най-скоро да го подкараш пак Москвича.
На последната снимка вади готина стойка и е много лачен.

Най-отгоре
Renault
неделя 26 януари 2014 - 22:10:39
Регистриран потребител #5868
съобщения: 42
Страшен красавец.
Евалата да си го караш дълго.
Най-отгоре
CHOCHONE
понеделник 27 януари 2014 - 22:25:22
Регистриран потребител #113
съобщения: 597
браво колега темата е много яка ще я следя с интерес
кажи малко какви идей имаш за колата в каква насока ще се развива
аз бих се радвал да я видя с възможно най много никел,една хубава боя иии естествено леко ниска за мотора мислил ли си да го сменяш с някой по надежден и съвременен агрегат или държиш да е сток

снимката я качвам да видиш какво прави за тази кола само боята и никела



„Един Мерцедес-Бенц винаги трябва да изглежда като Мерцедес-Бенц”— Bruno Sacco
Най-отгоре
JunkMan
сряда 29 януари 2014 - 03:40:48
Регистриран потребител #7458
съобщения: 22
CHOCHONE написа ...

браво колега темата е много яка ще я следя с интерес
кажи малко какви идей имаш за колата в каква насока ще се развива
аз бих се радвал да я видя с възможно най много никел,една хубава боя иии естествено леко ниска за мотора мислил ли си да го сменяш с някой по надежден и съвременен агрегат или държиш да е сток



Аз съм написал вече идеята с мотора, ама то толкова писане... чете ли се... Няма да е сток поне от гледна точка на оригинала - УМЗ 412 ще е мотора, демек 12-так. За кутия вероятно по - натам ладова стандартна 4-ри степенна със преходен фланец и къстъм кардан...Както тука примерно - братята братушки тая интервенция я правят за добро утро:
-линк-

BTW, номера е да го нагласим да тръгне сега, ще покара малко с москвичова кутия, като за нея имам идеята да преправя приводите от оригинал, на "shortshifter"(първата снимка в линка). Понеже малко неудачно е направена лостовата система, поне при мен не устисква и ми писна да размахвам лоста като не на акъла си и да търся предавките из купето.

Както казах ако (и дано) всичко си мине по плана по който искам около средата на Февруари продължавам с работата. Трябва да си взема донора (412-ката), но не зависи само от мен и чакам...чакам....

Междувременно преди да завали сняг положението по SKY-чо беше следното:




[ Редактирано сряда 29 януари 2014 - 03:41:31 ]

Пътят към успеха е осеян с бутала и биели...
Най-отгоре
Отиди на страница  1 2 3 4 5 6 »  

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System
Онлайн
Гости: 11
Регистрирани: 0
На тази странница: 1
Регистрирани: 1809, най-новият: samarastance
Търси HOODRIDE-BG