1
Отиди на страница  1 2 3 »
Редактори:Chris, DorkstaR, Tony, Dwarf, maniaka, BukTop, Tomekk, wicked, tokercho
Автор Отговор
Machinezz
събота 19 ноември 2011 - 01:35:47
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135
Екипът на Hoodride-bg призовава всички млади и не толкова млади свой приятели да карат внимателно,да спазват ограниченията и да дават път на пешеходците!

Освен да се радваме на проектите си,да влизаме в завойте с вратите и да настъпваме газта когато ни е кеф,всеки от нас е потенциална жертва на пътната обстановка и всеки друг участник в нея също!
Към тази група спадат както главните виновници за всяка една катастрофа-шофьорите,така и хората на който им е отнето правото да бъдат опазени.
Те са нашите майки,бащи,приятелки,приятели,деца...ПАЗЕТЕ ГИ!

Не винаги имаме право на втори опит!

Ще цитирам едно момче,което е стигнало само до това заключение по най-тежкия начин...


''Отключваш колата, отваряш вратата и я изчакваш да седне като гледаш като затваряш вратата да не й притиснеш крака... или здраво стъпил с двата крака на земята ви се срещат погледите когато грациозно (или не толкова грациозно) се мята зад тебе на мотора и те прегръща отзад.

Жената която ще возиш.

Която съзнателно или несъзнателно си поверява живота в твоите ръце, умение, късмет и всичко останало което те пази на пътя. И едновремено с това нищо не може да направи срещу нещата които могат да те убият на пътя - липсата ти на умение, липсата на късмет, самозабравата която извира от младоста и чувството за неуязвимост.

Тя е човека които в момента в които ти позволи да я возиш ти подарява най-скъпото си и типично по женски най-вероятно и не го осъзнава. И от тебе зависи дали ще оцениш подаръка,или ще я прегръщаш край пътя докато ти умира в ръцете,защото си си мислил че се случват 3 неща едновремено,а те са били 10 и убягналите 7 са следвали законите на физиката а не на младоста. Господ вижда всичко. Но не се меси. И не слуша когато виеш като бито куче, защото си смъртен и като такъв когато се срещнеш със смърта и тя НЕ избере тебе - болката е точно толкова страшна. И след много години - когато ужким всичко е свършило - боли пак толкова. И искаш да се събудиш, но кашата от твоя и не-твоя кръв по ръцете, лицето и дрехите ви няма как да измиеш. Нито ужаса от това че си даваш сметка че при цялата ти мъжественост, себеотрицание, адреналин и всичко друго което ти идва на талази в момента няма какво да направиш и времето не работи за тебе и това не е филм.

затова следващия път когато тя седне до тебе в колата или те прегърне отзад на мотора - оцени какво ти се предлага и го оцени като мъж,а не като пикльо които е на път по най-страшния начин да намери себе си.''







Благодаря за вниманието!
На тези на който не им е било интересно също им благодаря за изгубеното време...



[ Редактирано сряда 21 декември 2011 - 17:40:08 ]

Master yourself
Най-отгоре
jjustrustt
събота 19 ноември 2011 - 10:13:32
Регистриран потребител #303
съобщения: 445
Абсолютно вярно !! Нека не превръщаме пътя в боен фронт!!

Най-отгоре
Chris
събота 19 ноември 2011 - 21:33:02
Регистриран потребител #1
съобщения: 4004
Аз съм без думи...
В момента аз и всички около мен се молим за здравето на двама мои приятели. Вчера след удар със 160 км/час в бетонен стълб, единият се размина само с 2 счупени ребра. Другото момче е в много лошо състояние... след 2 операции шансът да проходи отново е 50 на 50... В момента е в изкуствена кома... просто кошмар за мен и всички техни близки.
Лично аз си дадох сметка за много неща. Животът ни е един и трябва да се цени. Без значение дали колата е 70 или 170 коня, без значение колко години шофиорски стаж имаме зад гърба си, без значение дали мъже или жени, млади или стари - всички сме равни на пътя. Пазете себе си и околните!

[ Редактирано събота 19 ноември 2011 - 21:35:21 ]

Най-отгоре
Machinezz
събота 10 декември 2011 - 14:21:09
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135
ПАЗЕТЕ СЕБЕ СИ И ОКОЛНИТЕ!









28/07/2011 - Статистика: Жертвите от катастрофи намаляват, причините - едни и същи

Източник: Insurance.bg

Намаляване на убитите при пътни инциденти със 76 и на ранените - със 104 души, отчете МВР за първите шест месеца на годината спрямо същия период на 2010 година. Така, общият брой на загиналите от 1 януари д о30 юни е 272, а на ранените – 3 477.

Основни причини за произшествията остават високата скорост и неправилното изпреварване. Близо половината от жертвите – 134 души, са загинали при катастрофи заради превишена и несъобразена скорост. Заради неправилни изпреварвания и навлизане в насрещна лента са били убити 34 човека. По вина на водачите са загинали 235 или 86% от общия брой на загиналите.

Ето какво показва и подробната статистика за пътнотранспортните произшествия

1.От 1 януари до 30 юни 2011

загинали 272, ранени 3 477 (намаление на убитите със 76 и на ранените със 104).

2. Пострадали по възраст

Деца до 18 г. - загинали 8 и ранени 471 (намаление на убитите с 8 и на ранените с 34).

От 18 до 24 г. - загинали 52 и ранени 633 (увеличение на убитите с 5).

От 25 до 64 г. - загинали 164 и ранени 1957 (намаление на убитите с 57 и на ранените с 56)

Над 64 г. - загинали 45 и ранени 449 (намаление на убитите с 18 и на ранените с 13).

3. Вид участници в движението

Водачи на ППС - загинали 132 и ранени 1 396 (намаление на убитите с 41 и на ранените с 6).

От загиналите - 97 са били водачи на леки автомобили, 17 на мотоциклети и мотопеди, 8 на товарни автомобили и 8 на велосипеди.

Пътници - загинали 76 (от тях 69 в леки коли) и ранени 1 156 (намаление на загиналите с 29 и на ранените с 73).

Пешеходци - загинали 64 и ранени 917 (намаление на убитите с 6 и на ранените с 29)

4. Вид на ПТП

С едно МПС - загинали 114 и ранени 1 094 (намаление на убитите с 33 и на ранените с 53).

Увеличение на загиналите в следствие на блъскане в дърво е с 13 души.

Между МПС - загинали 80 и ранени 1 175 (намаление на убитите с 35 и на ранените с 57). Над 73% от загиналите при блъскане между МПС са при челен удар.

Блъскане на пешеходец - загинали 64 и ранени 918, от които в населените места - съответно 48 и 892, а извън населените места - 16 загинали и 26 ранени.

Блъскане на велосипедист - 9 загинали, 151 ранени

5. Причини за ПТП

По вина на водачите са загинали 235 и били ранени 3224. Загиналите по вина на водачите надвишават 86% от общия брой на загиналите.

Най голям е броя на загиналите поради превишена и несъобразена скорост 134 Следват неправилното изпреварване и навлизане в насрещната лента - 34, поради неспазване на предимство - 28. Увеличен е броя на убитите с 5 и на ранените с 41 при ПТП по вина на водачи под въздействие на алкохол.

6. ПТП по вина на водач на:

леки автомобили - загинали 193, ранени 2 448

товарни автомобили - загинали 20, ранени 273

мотоциклети и мотопеди - загинали 12, ранени 193

7. По място на настъпване

В населените места - загинали 104 и ранени 2 345

От тях: в градовете - загинали 82 и ранени 2 024

Извън населените места - загинали 168 и ранени 1 132

От тях на път І клас - загинали 75 и ранени 359

В зоната на кръстовищата - загинали 30 и ранени 856

На хоризонтални криви - загинали 62 и ранени 619

8.По част от денонощието

В тъмната част от денонощието са 122 души и са били ранени 965. По-висока е смъртността през тъмната част от денонощието и два пъти по голяма тежестта на последствията. През тъмната част от денонощието са загинали 44% от общо загиналите пешеходци, 59% от загиналите при единични ПТП, 67% от загиналите по вина на водачи под въздействие на алкохол.

Какви са оценките?

1. Регистрирано е намаление на загиналите от пътнотранспортните произшествия със 76 души и на ранените - със 104.

2. Най-голям е броя на пътнотранспортните произшествия и жертвите при тях поради превишена и несъобразена скорост - 134(49.3%) загинали и 1 296(37.3%) ранени.

3. Поради неправилно изпреварване и навлизане в лентата за насрещно движение са загинали 30 души и са били ранени 240.

4. Поради загуба на управление и реализиране на ПТП - преобръщане и блъскане в неподвижни препятствия край пътя са загинали 114 души и са били ранени 1 094. С най-висока тежест от тези ПТП са ударите в дървета при които са загинали 59 51%) и били ранени 250 души. Това е единствения вид произшествие при което няма намаление на жертвите.

5. От сблъскванията между МПС с най-тежки последствия са челните удари при които са загинали 49 (57%) и са били ранени 369 души.

6. Запазва се високия относителен дял пешеходната аварийност. Загинали са 64 и са били ранени 908 пешеходци. Изключително висока е пешеходната аварийност в големите градове като гр. София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе.

7. При различни видове ПТП са загинали 76 пътници и са били ранени 1156. В леките автомобили са загинали 69 пътници.

8. Запазва се високата аварийност по първокласната пътна мрежа. Всеки 4-ти загинал при ПТП е намерил смъртта си на първокласната пътна мрежа.

9. През тъмната част от денонощието при ПТП са загинали 122 (44.85%) и са били ранени 989 души.

10. В зоната на хоризонталните криви са загинали 62 души и били ранени 619. Всеки пети загинал е в следствие на пътнотранспортно произшествие в зоната на хоризонталните криви.


[ Редактирано събота 10 декември 2011 - 14:23:45 ]

Master yourself
Най-отгоре
Machinezz
вторник 13 декември 2011 - 01:34:57
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135












Master yourself
Най-отгоре
Machinezz
вторник 13 декември 2011 - 01:37:16
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135


Master yourself
Най-отгоре
Machinezz
сряда 21 декември 2011 - 17:49:50
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135
18+









Master yourself
Най-отгоре
Machinezz
четвъртък 22 декември 2011 - 21:27:36
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135
Техники на зимно шофиране.

Неслучайно хората са казали, че шофьорите се научават да карат зимата. Точно, защото зимата условията за шофиране са много трудни, е добре да сме подготвени предварително и да познаваме техниките за шофиране на сняг. Трудността на зимното шофиране идва най-вече от пътната настилка, обикновенно тя е покрита със сняг и лед, което намалява многократно ефективността на сцепление на гумата с пътя. От това следва, че спирачният път на колата е по-дълъг, възможни са занасяния при завиване, буксуване при тръгване и още много проблеми, с които рано или късно всеки шофьор се сблъсква.
Техниките, които ще изброя по-долу ще спомогнат до голяма степен за подобряване качеството на управление на автомобила и разбира се ще доведат до по-безопасно шофиране.

Първото което трябва да разберем обаче е с какво задвижване е колата ни. Има огромна разлика при управлението на автомобил с предно предаване и такъв със задно и 4х4 , особено в зимно време. Автомобилите със задно предаване са много по-трудни за управление зимата, защото по принцип те са “склонни” към презавиване, което ще рече, че задните гуми губят сцепление и се получава така нареченото занасяне, като крайният ефект е този, че задницата на колата се опитва да изпревари предницата и. Автомобилите с предно предаване, заедно с тези, които са 4х4 са царете на зимните пътища.
Какво да направим при занасяне в завой.

Това е един от най-лошите възможно сценарии при зимното шофиране – колата да поднесе при навлизане в завоя, това може да се получи, защото сте влезнали в завоя с прекалено висока скорост ( обикновенно при колите с предно предаване ) или пък в самият завой сте подали повече газ ( при колите със задно предаване ) . Разбира се водачът не винаги има вина затова, че колата е поднесла, възможно е настилката, която е изглеждала добре опесачена на пръв поглед, да се окаже много по-хлъзгава и да “изненада” водачът навлезнал върху нея с по-висока скорост. Реагирането в такива ситуации обикновенно е продиктувано от инстинктът ни за самосъхранение и води до рязкото набиване на спирачките, като воланът си остава в същото положение. Точно това е силно непрепорчително. Първо защото набиването на спирачката до край ще блокира колелата ( ако имате ABS няма да ги блокира ) и колата ще започне да се движи съвсем без контрол като шейна. Втората причина поради която трябва да превъзмогнем инстинкта си за самосъхранение, да се “окопитим” и да започнем да действаме адекватно е, че за да спрем занасянето трябва да навием волана в посока обратна на посоката на занасяне. Това е основно правило и зависи както за коли с предно предаване, така и за тези със задно и 4х4 .

Предно предаване.
Следващата стъпка обаче е различна за колите с предно предаване – когато колата ви е занесла , тоест задните гуми са изгубили сцепление и задницата се опитва да догони предницата НЕ трябва да набивате спирачка и да връщате газта, нито пък да натискате съединителят. Плавно се подава газ, като воланът както вече казахме се навива в посока обратна на поднасянето, така колата се изправя, подаването на газ кара предните гуми да “издърпат” колата от занасянето, плавното подаване на газ осигурява това да стане постепенно, следващото нещо което трябва да се направи е воланът да се изправи, за да може колата отново да продължи да се движи напред, а не отново да поднесе на другата страна, заради ефектът на махалото. Все пак ако сте поднесли с прекалено голямa скорост е възможно да се наложи да направите няколко корекции като изреждате гореописаните действия, докато си възвърнете изцяло контролът над превозното средство.

Задно предаване.
Тук с пълна сила отново зависи правилото за навиване волана в посока обратна на тази на подхлъзването, но не трябва да натискате педалът на газта, a напротив да го отпуснете. Ако подадете газ, то рискувате да засилите започнатото поднасяне. Контролът на кола със задно предаване изисква доста повече упражения и тренировки. За да се чувствате максимнално подготвени при шофиране зимно време с кола със задно предаване можте да си потърсите празен паркинг или полигон, който да е със замръзнал асфалт или пък добре утъпкан сняг. Тук разбира се трябва да се уверите, че не пречите на никого имате достатъчно свободно пространство, за да може да си вързвърнете контрола на автомобила, ако нещо се случи и сте далече от всякакви препядствия.


Master yourself
Най-отгоре
Machinezz
събота 07 януари 2012 - 11:15:22
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135
На тази пешеходна пътека пресичат и вашите деца и близки! Пазете пешеходците!



Master yourself
Най-отгоре
Machinezz
четвъртък 12 април 2012 - 02:05:46
Регистриран потребител #71
съобщения: 3135
Истина е,че има много безрасъдни мотористи,но има и такива,който искат да бъдат опазени!
ПАЗЕТЕ МОТОРИСТИТЕ!!!



Като бивш моторист искам да Ви призова!

Един сезон се опитах да сбъдна една моя мечта,именно да карам мотор!
Случи се и това,направих невъзможни неща само и само да си купя пистарка и да си карам.
Много бърз,много забавен,но като видях положението с пътищата,реших да го сменя с чопър.
Покарах и чопъра известно време и се зарекох,повече да не стъпвам по нашите улици с мотор!
То не бяха засечки,дупки и какво ли още не!
Отказах се от моторите,но има хора,на който това им е живота,връщане няма,нека се опитаме да ги опазим,защото само който не е карал мотор,не знае за какво говоря!

Оглеждайте се в огледалата,за това са сложени,всичко става прекалено бързо!


Master yourself
Най-отгоре
Отиди на страница  1 2 3 »  

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System
Онлайн
Гости: 28
Регистрирани: 0
На тази странница: 1
Регистрирани: 1811, най-новият: Borkaeff
Търси HOODRIDE-BG